Ny Suzuki Vitara
Nu kan du sætte dig bag rattet i den nye Suzuki Vitara der kommer i to forskellige modeller - Benzin/mild hybrid og Benzin/S-Hybrid.
- Benzin/mild hybrid - modellen som vi tidligere kender den med 1,4 48 Volt mild hybrid batteri og med manuel gearkasse og kan trække 1500 kg.
- Benzin/ S-Hybrid - Suzuki Vitara S-Hybrid er er en ny variant med større batteri, automatgear og en trækkraft på 1200 kg.
Suzuki Vitara S-Hybrid
Denne nye S-Hybrid variant er udstyret med en ny, selvopladende hybridmotor. I den SUV fra Suzuki er der en spritny benzinmotor kombineret med en ny, stærk elmotor og et nyt hybrid-batteri. Systemet veksler automatisk mellem at køre på benzin, på el eller på begge dele. Resultatet er, at du kan køre på el i fx byen, og at du kommer meget længere på literen end i tilsvarende biler uden hybridteknik - derfor kan du forvente mere af din næste Suzuki Vitara S-Hybrid.
Suzukis nye S-Hybridsystem er et såkaldt selvopladende system – også kendt i branchen som Full Hybrid eller HEV – hvor bilen under visse forhold kan køre på strøm. Suzuki kalder det selv for Strong Hybrid, men her i Danmark bruger vi betegnelsen S-Hybrid.
Nyttige facts om Suzuki Vitara S-Hybrid:
- Køre på strøm ved lav hastighed.
- Få automatisk opladning under kørslen. Ingen behov for kabler eller ladeboks.
- Automatisk gearskifte med 6 trin.
- Op til 18,9 km/l (WLTP-norm).
- Halvårlig ejerafgift på kun 640 kr.
Suzuki Vitara Mild Hybrid
Med op til hele 1.500 kg på krogen klarer Vitara Mild Hybrid en voksen størrelse campingvogn eller hestetrailer, og det vel at mærke uden begrænsninger for lasteevnen i bilen. Du kan altså både have hele familien med i bilen og 1.500 kg på krogen – det skal du normalt op i en noget dyrere SUV for at kunne klare. De 1.500 kg på krogen gælder i øvrigt for Vitara Mild Hybrid både med manuelt gear og automatgear.
Mild hybrid modellerne med 6-trins manuelt gear er som standard udstyret med det effektive 48V hybridsystem.
Nyttige facts om Suzuki Vitara Mild Hybrid:
- Opsamler strøm ved nedbremsning.
- El-motoren assisterer benzinmotoren.
- Kører op til 18,5 km/l (WLTP norm).
- CO2-udledning på kun 121 – 134 gram/km.
- Ejerafgift kun 640 - 680 kr./halvår.
5 stjerners sikkerhed i den nye Suzuki Vitara
Suzuki Vitara er konstrueret til, at hele familien både kan føle sig sikker og køre sikkert. Karrosseriet er udviklet på baggrund af Suzukis TECT-koncept, der med en både let og stærk konstruktion optimerer passagerernes sikkerhed. Med automatisk nødbremse høstede Vitara da også de maksimale 5 stjerner, da den blev testet ved EuroNCAP sikkerhedstest.
Suzuki Vitara udstyrsvarianter
Du kommer ikke til at gå ned på udstyr i den nye Suzkuki Vitara Den er nemlig spækket med masser af sikkerhedsudstyr, komfortudstyr og detaljer, vil gøre de fleste misundelige. Suzuki Vitara findes i forskellige udstyrsvarianter, som du kan se i prislisten øverst på siden.
Anmeldelse af Suzuki Vitara
"En raffineret hybridmotor giver den nyeste udgave af Suzuki Vitara bedre økonomi og bedre komfort."
FDM (Læs anmeldelsen her)